Webshop aankoop retourneren

Er is een fout opgetreden bij het genereren van deze content.

Hoe meld ik mijn webshop aankoop aan voor retour?

Je meldt je retour makkelijk en snel aan in 4 stappen.

  1. Vul het retourformulier compleet in (je vindt dit formulier bij je zending).
  2. Pak het product goed in en bij voorkeur in de originele verpakking (voor zover mogelijk). Plak het meegeleverde retouradres op de doos.
  3. Geef je retourzending zo snel mogelijk af bij een pakketpunt van PostNL. Bewaar je verzendbewijs, zodat we je artikel kunnen traceren als er iets misgaat.
  4. We verwerken je retourzending. Daarna betalen we je terug. Het duurt maximaal 5 werkdagen voordat je geld weer op je rekening staat. 

*Wil je een aankoop retourneren die bezorgd is met pallets of grote en zware producten bevat? Dan plannen we een ophaalmoment in. Neem even contact op met de klantenservice.

Heb je vragen over het retourneren van je aankoop? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice

Kan een webshop aankoop in de winkel worden geretourneerd?

Jazeker, dat kan! Pak je webshop aankoop goed in - bij voorkeur in de originele verpakking - en breng deze naar onze winkel. Bij de klantenservicebalie in ons tuincentrum kan je jouw product gratis retourneren.

Wat is de retourtermijn voor webshop aankopen?

Voor producten die in onze webshop zijn gekocht, geldt vanaf het moment dat je ze hebt ontvangen een retourtermijn van 14 dagen. Er zijn 3 mogelijkheden waarop je jouw product kan retourneren en jouw keuze geef je aan in het retourformulier:

  • Je ruilt het product voor een ander product. 
    • Ruil je het voor een goedkoper product? Dan krijg je het verschil in prijs terug. 
    • Ruil je het voor een duurder product? Dan betaal je het verschil in prijs bij. 
  • Je retourneert het product en wij storten het aankoopbedrag terug op je rekening. 
  • Je retourneert het product en wij geven je shoptegoed ter waarde van het aankoopbedrag.

Wanneer je het volledige aankoopbedrag terug wilt krijgen, is het een vereiste dat het product in zijn originele staat verkeert: het mag niet gebruikt of door eigen toedoen beschadigd zijn. Wij raden je daarom aan het product eerst te bekijken alsof je bij ons in de winkel bent. 

Wanneer je een product retourneert, krijg je voor de volgende diensten geen geld terug: verzendkosten, retourneringskosten, reparatiekosten.

Waar heb je een vraag over?