Retourneren en ruilen

Er is een fout opgetreden bij het genereren van deze content.

Wat is de retourtermijn voor winkelaankopen?

Producten die in ons tuincentrum zijn gekocht, hebben een retourtermijn van 14 dagen. Je retourneert de producten gratis in onze winkel: 

  • Retour binnen 24 uur na aankoop: wanneer je het product binnen 24 uur na aankoop retourneert, ontvang je het volledige aankoopbedrag terug, een Biezen tegoedbon of kun je het product ruilen.
  • Retour binnen 14 dagen na aankoop: wanneer je het product binnen 14 dagen (maar na 24 uur) na aankoop retourneert, ontvang je een Biezen tegoedbon of kun je het product ruilen. 

Wanneer je een product retourneert, krijg je voor de volgende diensten geen geld terug: verzendkosten, retourneringskosten, reparatiekosten. 

Kan een winkelaankoop online worden geretourneerd?

Nee, dat is niet mogelijk: producten die je in ons tuincentrum hebt gekocht, kun je alleen retourneren in onze winkel. 

Hoe meld ik mijn webshop aankoop aan voor retour?

Je meldt je retour makkelijk en snel aan in 4 stappen.

  1. Vul het retourformulier compleet in (je vindt dit formulier bij je zending).
  2. Pak het product goed in en bij voorkeur in de originele verpakking (voor zover mogelijk). Plak het meegeleverde retouradres op de doos.
  3. Geef je retourzending zo snel mogelijk af bij een pakketpunt van PostNL. Bewaar je verzendbewijs, zodat we je artikel kunnen traceren als er iets misgaat.
  4. We verwerken je retourzending. Daarna betalen we je terug. Het duurt maximaal 5 werkdagen voordat je geld weer op je rekening staat. 

*Wil je een aankoop retourneren die bezorgd is met pallets of grote en zware producten bevat? Dan plannen we een ophaalmoment in. Neem even contact op met de klantenservice.

Heb je vragen over het retourneren van je aankoop? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice

Kan een webshop aankoop in de winkel worden geretourneerd?

Jazeker, dat kan! Pak je webshop aankoop goed in - bij voorkeur in de originele verpakking - en breng deze naar onze winkel. Bij de klantenservicebalie in ons tuincentrum kan je jouw product gratis retourneren.

Wat is de retourtermijn voor webshop aankopen?

Voor producten die in onze webshop zijn gekocht, geldt vanaf het moment dat je ze hebt ontvangen een retourtermijn van 14 dagen. Er zijn 3 mogelijkheden waarop je jouw product kan retourneren en jouw keuze geef je aan in het retourformulier:

  • Je ruilt het product voor een ander product. 
    • Ruil je het voor een goedkoper product? Dan krijg je het verschil in prijs terug. 
    • Ruil je het voor een duurder product? Dan betaal je het verschil in prijs bij. 
  • Je retourneert het product en wij storten het aankoopbedrag terug op je rekening. 
  • Je retourneert het product en wij geven je shoptegoed ter waarde van het aankoopbedrag.

Wanneer je het volledige aankoopbedrag terug wilt krijgen, is het een vereiste dat het product in zijn originele staat verkeert: het mag niet gebruikt of door eigen toedoen beschadigd zijn. Wij raden je daarom aan het product eerst te bekijken alsof je bij ons in de winkel bent. 

Wanneer je een product retourneert, krijg je voor de volgende diensten geen geld terug: verzendkosten, retourneringskosten, reparatiekosten.

Wat is de retourtermijn voor niet bederfelijke producten?

Producten die niet bederfelijk zijn, kun je binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. 

Wat is de retourtermijn voor kamer- en tuinplanten?

Kamer- en tuinplanten kunnen binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd, maar we willen je graag vragen om dit zo snel mogelijk te doen. We kunnen de kamer- en tuinplanten dan zo gezond mogelijk terugkrijgen en een nieuwe eigenaar voor ze vinden.  

Het kan zijn dat wij vinden dat de kamer- en tuinplanten niet voldoende zijn verzorgd tijdens de bedenktermijn. Wij brengen dan de waardevermindering van de plant in rekening en dat betekent dat je minder geld terugkrijgt (dit kan oplopen tot het volledige aankoopbedrag). 

Wat is de retourtermijn voor bloemen?

Bloemen zijn bederfelijke producten en daarom kunnen deze helaas niet worden geretourneerd. De retourvoorwaarden voor bederfelijke producten zijn anders, omdat zulke producten na te zijn geretourneerd niet meer verkocht kunnen worden. 

Wanneer kan ik een product niet retourneren?

Er zijn een aantal redenen waarom je een product bij ons niet (meer) kan retourneren: 

  • Het product en/of de verpakking verkeert niet meer in zijn originele staat: 
    • Het product is gebruikt en/of er is door eigen toedoen gebruikersschade ontstaan.
    • De verpakking is beschadigd of die heb je niet meer.
  • Het is een bederfelijk product, zoals bloemen. 
  • De planten zijn ingeplant in een plantenbak, bloempot of de volle grond.
  • De retourtermijn van 14 dagen is verstreken. 

Wanneer je een product retourneert, krijg je voor de volgende diensten geen geld terug: verzendkosten, retourneringskosten, reparatiekosten.

Moet ik betalen voor mijn retourzending?

Ja, voor een retourzending komen de retourkosten voor rekening van de klant, tenzij de producten al zijn beschadigd bij ontvangst.

Wanneer je liever niet betaalt voor het retourneren van je product, dan kun je het gratis retourneren in onze winkel. Bekijk hier de route naar onze winkel.

Wat als ik een verkeerd of incompleet product heb ontvangen?

Oei, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Neem contact op met onze klantenservice en we zorgen er samen voor dat je zo snel mogelijk de juiste bestelling ontvangt. 

Wat als je product beschadigd is geleverd?

Heb je jouw bestelling ontvangen, maar is het product beschadigd geleverd? Neem dan contact op met onze klantenservice.  Graag ontvangen wij een foto van de beschadigde product(en). Wij gaan samen kijken naar een passende oplosssing, dit kan zijn vervanging van hetzelfde of een gelijkwaardig product. Wanneer vervanging niet mogelijk of gewenst is heb je recht op restitutie van het aankoopbedrag.

Wanneer kan ik mijn geld terug verwachten?

Wanneer we jouw retourzending hebben verwerkt, duurt het nog ongeveer 5 werkdagen voordat je jouw geld terug kan verwachten. Het is onder andere afhankelijk van de betaalmethode hoelang het duurt voordat het geld op jouw rekening is teruggestort. 

Hoe verpak ik mijn kamer- en tuinplanten voor een retourzending?

Bij voorkeur worden kamer- en tuinplanten in hun originele verpakking verpakt voor de retourzending. Dit is namelijk een speciale verzenddoos waarin de planten stevig vastgezet kunnen worden. Zo kunnen wij de planten in een zo goed mogelijke staat terugkrijgen.

Heb je de originele verpakking niet meer? Dat kan gebeuren. Gebruik dan een andere stevige doos om de kamer- en tuinplanten zo goed en stevig mogelijk in te verpakken. Het retourneren is in dit geval wel op eigen risico.

Hoe verpak ik mijn producten voor een retourzending?

Bij voorkeur wordt het product in zijn originele verpakking verpakt voor de retourzending. De kans op beschadigingen is dan het kleinst en later kan er mogelijk nog iemand anders blij mee worden gemaakt.

Heb je de originele verpakking niet meer? Geen zorgen! Gebruik dan een andere stevige doos om het product in te verpakken. 

Waar heb je een vraag over?